رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان:

4500 طرح صنعتی تولیدی در استان اصفهان در حال اجراست

4500 طرح صنعتی تولیدی در استان اصفهان در حال اجراست ثبت آسان: كاشان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت: هم اكنون چهار هزار و 500 طرح صنعتی تولیدی از صفر تا 90 درصد در این استان در حال اجراست.


به گزارش ثبت آسان به نقل از ایرنا، اسرافیل احمدیه روز پنجشنبه در اختتامیه دوازدهمین المپیاد فرش دستبافت كشور در دانشگاه كاشان با اشاره به اینكه این طرح ها 145 هزار شغل جدید تولید می كند، اظهاركرد: برای تكمیل و راه اندازی این طرح ها 26 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.
وی بیان كرد: بعضی از این طرح ها در كاشان كه بزرگترین شهرستان استان اصفهان، دنبال می گردد.
وی بابیان اینكه استان اصفهان بالاترین شاخص صنعتی با فعالیت 9 هزار و 190واحد صنعتی در كشور است، اضافه كرد: 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری این تعداد واحد صنعتی با اشتغالزایی 246 هزار نفر است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان فعالیت 880 معدن در این استان اصفهان را یادآورشد و اظهار داشت: این استان بیشترین تعداد معدن را در كشور دارد اما به لحاظ استخراج، پنجم است.
احمدیه با اشاره به اینكه در سال قبل 36 میلیون تُن مواد استخراجی از این معادن در استان اصفهان به ثبت رسیده است، اضافه كرد: بیش از 60 هزار واحد صنفی در این استان وجود دارد كه از این لحاظ هم در رده های بالای كشور قرار دارد.
وی با تاكید بر اعطای بیشترین تسهیلات طرح رونق تولید در استان اصفهان و اینكه این استان رتبه اول كشور در پرداخت تسهیلات رونق تولید را دارد، خاطرنشان كرد: 830 میلیارد تومان تسهیلات به یك هزار و 36 واحد صنعتی استان اصفهان پرداخت شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان همینطور میزان تسهیلات طرح رونق تولید كه بانك ها به طور مستقیم هم به واحدهای بزرگ صنعتی پرداخت كرده اند را 2 هزار و 600 میلیارد تومان اعلام نمود.
وی خاطرنشان كرد: در حوزه فرش دستبافت هم 280 هزار بافنده در این استان فعالیت می نمایند.
دوازدهمین المپیاد فرش دستبافت كشور با حضور رئیس مركز ملی فرش ایران با معرفی نفرات برتر در بخشهای دانش آموزی و دانشجویی و رونمایی لوح ثبت جهانی فرش دستبافت كاشان در تالار آزادی دانشگاه كاشان برگزار گردید.
معاون استاندار و فرماندار كاشان هم در این مراسم با ابراز رضایت از تولید رشته فرش در دانشگاه كاشان، اظهار داشت: این رشته عامل رقابت سازنده، رونق و نشاط بیش از پیش و پویایی در حوزه فرش دستبافت است.
' حمید رضا مومنیان ' از كاشان بعنوان مهد فرش نام برد و اضافه كرد: این شهرستان از همه مواهب و مجموعه های فرش همچون تاریخ كهن فرش، آموزش فرش، رشته فرش، انجمن های علمی، پژوهشكده فرش برخوردار می باشد و همه باید بامساعدت و همكاری دست به دست بدهیم تا كاشان بعنوان یكی از كانونی ترین نقاط ایران در حوزه فرش بدرخشد.
وی با تاكید بر رنگ های باشكوه، نقش های فاخر، تركیب بندی زیبای نقوش و فضاهای خالی و پر در كنار هم در فرش، خاطرنشان كرد: این هنر زیبا و عظیم یادآوری می كند كه ما از تاریخ كهن، عمیق و ریشه داری برخورداریم و فرش دستباف ایران یكی از قوی ترین و بدیع ترین این ریشه هاست.
فرماندار كاشان خاطرنشان كرد: فرش پازیریك بعنوان قدیمی ترین نمونه از فرش در اختیار بشریت قرار داد و همه اذعان می كنند مربوط به مناطق مركزی ایران است.
وی برگزاری دوازدهمین المپیاد فرش دستبافت كشور در دانشگاه كاشان كه با شركت 155 دانش آموز و دانشجو از 20 استان كشور برگزار گردید را رویدادی برای توجه بیشتر به فرش دستباف دانست و اضافه كرد: فرش دستباف ایران نیازمند پشتوانه علمی است.
در این مراسم افزون بر معرفی نفرات برتر دوازدهیمن المپیاد فرش دستبافت كشور از از لوح جهانی فرش دستبافت كاشان هم رونمایی گردید.
پیش از این، مهارت های سنتی بافت فرش در كاشان ثبت جهانی شده بود.
دوازدهمین المپیاد فرش دستباف كشور در بخش های دانش آموزی و دانشجویی با شركت 155 نفر از 20 استان كشور در گرایش های طراحی، بافت، مرمت و رنگرزی از هشتم تا 10 ماه جاری در دانشگاه كاشان برگزار گردید.
این المپیاد در بخش دانشجویی در چهار رشته رنگرزی، طراحی، بافت و مرمت و در بخش دانش آموزی در سه رشته رنگرزی، طراحی و بافت برگزار گردید.
6136 / 2093


1396/12/10
17:14:21
5.0 / 5
4572
تگهای خبر: تسهیلات , تولید , ثبت , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب ثبت آسان
نظر شما در مورد این مطلب
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

ثبت آسان

ثبت شرکت آسان

sabteasan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ثبت آسان محفوظ است