راه آهن سراسری تهران - جنوب بازگشایی شد

راه آهن سراسری تهران - جنوب بازگشایی شد ثبت آسان: خرم آباد - مدیركل راه اهن لرستان اظهار داشت: خط راه آهن سراسری تهران - جنوب اول آذرماه جاری به علت انجام عملیات بازسازی در محدوده این استان مسدود و عصر دوشنبه بازگشایی شد.


رحمت رحمت نژاد در گفت و گو با ایرنا اضافه كرد: عملیات بازسازی و نوسازی در چهار شبانه روز به صورت مداوم انجام شد و در این مدت تمام قطارهای باری و مسافری همچون قطارهای محلی و سراسری امكان تردد از مسیر را نداشتند.
وی تصریح كرد: طول بلاك قارون - بیشه 17كیلومتر است كه با عنایت به وجود تونل های طویل، قوس های زیاد و عدم دسترسی راه جاده ای یكی از سخت گذرترین مسیرهای ریلی كشور به حساب می آید.
به گفته وی بلاك قارون - بیشه تا آخر آذرماه امسال به صورت كامل بازسازی می گردد كه با انجام این مهم بازسازی 155 كیلومتر مسیر ریلی استان تكمیل خواهد شد.
وی همینطور اظهار داشت: به صورت متوسط برای بازسازی هر كیلومتر از مسیر یاد شده، بیشتر از 20 میلیارد ریال اعتبار لازم است و در صورت اجازه مسدودی خط، انتظار می رود تا آخر آذرماه 97 بازسازی كامل این بلاك صورت گیرد.
مدیركل راه آهن لرستان در مورد دلیل محدودیت در اجازه مسدودی این خط اظهار داشت: مسدودی های بلند مدت در این مسیر باعث اختلال در حمل ونقل ریلی محور تهران- جنوب می گردد و از این رو با عنایت به حجم جابجایی بار و تعداد سفرها، این تصمیم گرفته می گردد.
رحمت نژاد بیان كرد: از مجموع 155 كیلومتر راه آهن ناحیه لرستان واقع در محور سراسری تهران - جنوب، تمامی مسیرها به جز این مسیر بازسازی شده كه با آخر این بازسازی، سرعت و ایمنی در این مسیر افزایش یافته و احتمال بروز حوادث ریلی كاسته می شود.
وی اضافه كرد: بازسازی راه آهن سراسری تهران - جنوب در محدوده لرستان از سال 92 آغاز و تابحال با اجرای طرح در 140 كیلومتر مسیر ریلی، بیشتر از 2 هزار و 100 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.
رحمت نژاد افزود: قرار بود این مسیر خرداد امسال تا آخر ماه مبارك رمضان و با وقفه های چند روزه به صورت موقت مسدود شده و كار بازسازی بلاك قارون - بیشه بطول 17كیلومتر صورت گیرد اما با عنایت به حجم جابجایی بار و شروع سفرهای تابستانی، این تصمیم تغییر نمود و مقرر شد مسدودی های مسیر در بلند مدت صورت گیرد تا خللی در حمل و نقل ریلی محور تهران - جنوب تولید نشود.
وی اظهار داشت: با عنایت به شرایط كوهستانی منطقه، این محدوده فنی ترین بلاك مسیر در ناحیه لرستان است كه دارای 19 دهانه تونل به طول بیشتر از 9 كیلومتر، 6 دهانه پل به طول 567 متر و 44 دهانه قوس است.
به محدوده بین هر ایستگاه قطار تا ایستگاه بعدی بلاك می گویند.
7269/6060


1397/09/05
20:43:59
5.0 / 5
257
تگهای خبر: تولید , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱

ثبت آسان

ثبت شرکت آسان

sabteasan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ثبت آسان محفوظ است