نگهداری پل ها و تونل ها سالانه 400میلیارد تومان اعتبار می خواهد

نگهداری پل ها و تونل ها سالانه 400میلیارد تومان اعتبار می خواهد ثبت آسان: مدیركل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینكه برای نگهداری ابنیه فنی راه های كشور( پل ها و تونل ها) به سالیانه 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار داشت: نیازمند همكاری دستگاه های نظارتی و قضایی برای احیای مسیر های آبرو و پیشگیری از خسارت دیدن ابنیه فنی هستیم.


به گزارش ثبت آسان به نقل از ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شعبان خاوری با اشاره به اینكه بخش ابنیه فنی با وجود اهمیت و حجم گسترده آن مورد بی مهری قرار دارد، اضافه كرد: در سال قبل با وجود بارندگی های شدید از محل منابع ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 قانون تشكیل سازمان مدیریت بحران، اعتباری تخصیص نیافت؛ امسال هم 10 میلیارد تومان بعنوان اعتبار بخش نگهداری ابنیه فنی در نظر گرفته شد كه سازمان راهداری به منظور كمك به این بخش، مبلغ 67 میلیارد تومان از منابع دیگر خویش را برای ترمیم و ارتقا ایمنی تردد مردم هنگام عبور از ابنیه فنی به استان ها تخصیص داد.
وی به چالش های پیش روی حوزه نگهداری ابنیه فنی در كشور و نیاز 75 درصد آنها به بازبینی و بازسازی مجدد اشاره نمود و اظهارداشت: دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وظیفه نگهداری 370 هزار دستگاه پل از دهانه كوچك تا بزرگ به ارزش 23 هزار میلیارد تومان را بر عهده دارد.
به گفته وی، این نهاد، همچنان نگاهداری 320 دستگاه تونل به طول 177 كیلومتر و ارزش 265 میلیارد تومان در كل كشور را بر عهده دارد و با عنایت به سهم دو تا 6 درصدی نگهداری كل هزینه های ساخت یك پروژه زیربنایی، در صورت بی توجهی به بحث نگهداری ابنیه فنی به ناچار خسارت های مالی هنگفت و چندین برابری گریبانگیر این سازه های عمرانی در راه های كشور خواهد شد.
خاوری از دست رفتن عرصه ها در بالادست، انجام نشدن یا كاهش شدت عملیات آبخیزداری، قطع بی رویه درختان، تصرف منابع طبیعی و گم شدن مسیر آب در بالادست و پایین دست را از رخدادهای تأثیرگذار در تخریب و وارد شدن خسارت به ابنیه فنی دانست و اظهار داشت: نیازمند همكاری دستگاه های نظارتی و قضایی با سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برای احیای مسیر های آبرو و پیشگیری از خسارت دیدن ابنیه فنی هستیم.
این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یكی دیگر از موارد تأثیرگذار بر تخریب پل ها را برداشت های بی رویه و غیراصولی از رودخانه ها عنوان نمود و اظهار داشت: برداشت بی رویه در پایین دست خسارت زیادی به پل ها وارد كرده است و انتظار می رود دستگاه های متولی نظارت بیشتری بر برداشت از رودخانه ها داشته باشند.
مدیركل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به ارزش زمین در دو استان شمالی كشور اشاره نمود و خواهان همكاری دستگاه های قضایی و نظارتی شد.
وی با اشاره به اینكه نیازمند یك عزم ملی برای حفظ و نگهداری ابنیه فنی در كشور هستیم، اظهار داشت: متأسفانه شاهد تصرف و راه اندازی بناهایی در راه پل هایی با 24 دهانه هستیم كه فقط 4 دهانه آن باز است.
به گزارش ثبت آسان به نقل از ایرنا، قبل از این «عبدالهاشم حسن نیا» رئیس راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به ماندگاری پل ها در تاریخ و اذهان عمومی، اعلام نموده بود در برنامه ششم توسعه باید حدود600 میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص پیدا كند و از مدیران این سازمان خواست تا در ساخت، بازسازی و نگهداری سازه های راهی و پل ها بیشتر از گذشته همت گمارند، چون كه با نگهداری آنها به حفظ تاریخ، فرهنگ و صنعت كشور خدمت بزرگی كرده اند.
اقتصام**1108**2022


1397/10/16
14:13:41
5.0 / 5
4468
تگهای خبر: پروژه , توسعه , رئیس , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب ثبت آسان
نظر شما در مورد این مطلب
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

ثبت آسان

ثبت شرکت آسان

sabteasan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ثبت آسان محفوظ است