استفاده از موتور تانك روی شاسی ولوو در پروژه ای عجیب!

استفاده از موتور تانك روی شاسی ولوو در پروژه ای عجیب! ثبت آسان استفاده از موتور تانك روی شاسی ولوو در پروژه ای عجیب!


به گزارش ثبت آسان به نقل از خبر آنلاین به نقل از دیجیاتو، مهندسان گاراگت بر روی یك مدل قدیمی ولوو كار كرده و موتور تانكی به نام بروباندوگن 971 را كه 38. 8 لیتر حجم دارد روی آن نصب كرده اند. این تانك در واقع یك تانك تهاجمی نیست و از آن برای حمل ادوات و تجهیزات جنگی و گذر از مناطق صعب العبور استفاده می شده است. در ساخت مدل ابتدایی تانك روسی تی۵۵ هم از موتوری مشابه با موتور 38. 8 لیتری بروباندوگن 971 استفاده شده است. تی55 یك تانك روسی بسیار معروف است كه كه از سال 1950 عرضه شده و به مدت ۳۰ سال تانك اصلی ارتش روسیه برای خیلی از جنگ ها بوده است. حتی بعد از جنگ جهانی دوم هم ارتش بسیاری كشورها به این تانك مجهز شده و از آن بهره برده اند. پس دركل میتوان گفت ما با یك موتور واقعی تانك طرفیم. ایده این حركت دیوانه وار از ذهن شخصی به نام ویكتور جانسون نشئت گرفته و در گاراگت با آدرس اینترنتی Garaget. org پیاده سازی شده است. خودروی مورد نظر جانسون ولوو مدل پی وی 544 بوده كه بطور قطع با این حجم وسیعی از تغییرات دیگر نمی توان آن را یك پی وی 544 نامید. برای نصب موتور عظیم الجثه 38. 8 لیتری تانك بر روی شاسی این فست بك خیلی از قطعات خودرو تعویض و یا تغییر كرده اند. درحال حاضر اتاقك خودرو بر روی یك شاسی دست ساز كاملا متفاوت با نمونه اولیه سوار شده است. این شاسی سفارشی حدودا ۶ متر طول داشته و همان گونه كه در تصاویر مشخص است قسمت سرنشینان خودرو را از قسمت مربوط به موتور به صورت كامل مجزا كرده اند. به غیر از شاسی قسمت های دیگر خودرو هم شاهد تغییرات فراوانی بوده اند. بعنوان نمونه گیربكس و دیفرانسیل خودروی پی وی 544 با یك نمونه ی قدرتمند تر از كمپانی جنرال موتورز تعویض شده تا قدرت موتور با توان بیشتری به چرخ ها منتقل شود. موتور این خودروی جدید قادر است تا قدرت ۵۸۷ اسب بخار را تولید كند. بسیار جای تعجب است كه با وجود تمام این تغییرات و تحولات، این ماشین واقعا كار می كند و دكوری نیست. ایده پرداز و سازنده این خودروی عجیب یعنی جانسون تمامی مراحل ساخت خودرو را به همراه تصاویر مربوط به خیلی از تغییرات بوجود آمده در یك مقاله 50 صفحه ای قرار داده و در اختیار علاقه مندان صنعت خودروسازی گذاشته است. در نگاه اول شاید ساخت این خودرو كاری تفننی و سریع به نظر برسد ولی در واقع نصب یك موتور بسیار بسیار بزرگ بر روی یك فست بك احتیاج به زمان بسیار زیادی كار مهندسی و مكانیكی دارد. متخصصین و سازندگان این خودروی تركیبی ضمن تایید این مورد توضیح دادند كه اگر به دنبال اتمام پروژه و تولید موفق نمونه نهایی هستیم باید پیوسته و با پشتكار فراوان كار كنیم. البته هنوز این پروژه در جریان بوده و به اتمام نرسیده است. آنچه عجیب است اینكه در خیلی از كشورهای پیشرفته چنین پروژه های عموما غیر كاربردی كه ارزش كلاسیك خاصی هم ندارند، از جانب علاقه مندان با جدیت پیگیری می شوند و گاها مجوز تردد خیابانی به منظور حضور در كارنوال ها و جشن ها را هم كسب می نمایند، اما در كشورهایی مانند ایران حتی پروژه های بازسازی خودروهای پرارزش كلاسیك و تاریخی هم به علت عدم وجود بستر قانونی مناسب به خوبی پیش نمی رود و در بسیاری موارد شاهد از بین رفتن نمونه های با ارزشی هستیم كه قربانی این شرایط می شوند. ۵۴۵۴

1396/09/17
23:08:08
5.0 / 5
163
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

ثبت آسان

ثبت شرکت آسان

sabteasan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ثبت آسان محفوظ است