قاضی زاده:

قوه قضاییه با وزیر امور خارجه برخورد كند

قوه قضاییه با وزیر امور خارجه برخورد كند به گزارش ثبت آسان یك عضو كمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات اخیر وزیر امور خارجه درباره مذاكره با آمریكا خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت: آیا بهتر نیست مجلس دهم برای حسن ختام ضمن برخورد شدید با وزیر امور خارجه از قوه قضاییه بخواهد اخراج ایشان از وزارت امور خارجه فراهم شود؟


به گزارش ثبت آسان به نقل از ایسنا، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در تذكر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس اظهار داشت: با آمدن ترامپ آمریكا از برجام خارج شد و تحریم ها ظالمانه ضد ایران تشدید شد. سپاه پاسداران فداكار ایران را گروه تروریستی اعلام نمود و حاج قاسم سلیمانی فرمانده استراتژیك سپاه قدس و شخصیت محبوب تمام انسان های آزاده جهان را در كنار ابومهدی المهندس فرمانده ارشد حشد شعبی ترور كرد و با وقاحت تمام اعلام نمود كه آنها تروریست هستند.
وی ادامه داد: بعد از آن فرمانده بعدی سپاه قدس را به ترور تهدید كرد و باردیگر تحریم های دیگری را ضد ایران وضع كرد. مردم ایران و دلدادگان انقلاب اسلامی در جهان یكپارچه به پا خواستند و فریاد انتقام سر دادند، مجلس هم به تبعیت خواست مردم با طرح سه فوریتی ترامپ، پامپئو و اذنابشان را تروریست و مستوجب پیگیرد قانونی اعلام نمود. مقام معظم رهبری هم راهبرد مذاكره را تغییر دادند و مذاكره میان ایران و آمریكا را این گونه تبیین كردند كه مذاكره با آمریكا منتفی است و در هیچ سطحی مذاكره صورت نمی گیرد و راه مذاكره هم با هیچ كشوری به غیر از آمریكا و اسرائیل بسته نیست.
این عضو كمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: حال سوال این است آقای ظریف وزیر امور خارجه ایران است یا حافظ منافع آمریكا و عامل پرگویی ترامپ و تلاش او برای تحقیر ملت ایران؟
قاضی زاده هاشمی ابراز عقیده كرد: آیا بهتر نیست كه مجلس دهم برای حسن ختام و عاقبت به خیری كه هم شده با یك اقدام مثبت و حركتی در شأن مجلس برای آلام قلب جریحه دار شده مردم از این پیام تحقیرآمیز آقای ظریف كه مورد استقبال معاندین در سراسر جهان قرار گرفت و برای احترام به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و پشتیبانی از راهبرد مقام معظم رهبری در حوزه مذاكره ضمن برخورد شدید با ایشان از قوه قضاییه بخواهیم طبق قانون مواخذه شوند و حتی اخراج وی از وزارت امور خارجه فراهم شود؟
وی با متهم كردن ظریف اظهار داشت: ظاهرا ایشان به دورهمی با آمریكایی های جنایتكار و تروریست علاقه مند هستند. قلب ملت ایران و مستضعفین جهان جریحه دار است؛ باید كاری كرد.
به گزارش ثبت آسان به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه كشورمان در گفتگو با نشریه اشپیگل در پاسخ به این پرسش كه «آیا شما پس از قتل سردار سلیمانی توسط ایالات متحده، امكان مذاكره با ایالات متحده را منتفی می دانید؟» اظهار داشته بود: خیر. من هیچگاه این احتمال را منتفی نمی دانم كه افراد رویكرد خویش را تغییر دهند و واقعیات را بپذیرند. برای ما فرقی نمی كند كه چه كسی در كاخ سفید حضور دارد. آن چه كه اهمیت دارد، چگونگی رفتار آنها است. دولت ترامپ می تواند گذشته خویش را اصلاح كند، تحریم ها را بردارد و به میز مذاكره بر گردد. ما هنوز در میز مذاكره باقی مانده ایم. آنها طرفی هستند كه میز مذاكره را ترك كرده است. ایالات متحده، صدمه بزرگی به مردم ایران وارد كرده است. روزی خواهد رسید كه آنها باید این صدمه را جبران كنند. ما شكیبایی زیادی داریم.




منبع:

1398/11/08
09:19:35
5.0 / 5
4409
تگهای خبر: ثبت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب ثبت آسان
نظر شما در مورد این مطلب
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

ثبت آسان

ثبت شرکت آسان

sabteasan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ثبت آسان محفوظ است