رحمانی فضلی اعلام كرد؛

ضرورت برخورد با سایت ها و كانال های غیر مجاز قیمت ساز

ضرورت برخورد با سایت ها و كانال های غیر مجاز قیمت ساز به گزارش ثبت آسان وزیر کشور اظهار داشت: بحث قیمت گذاری توسط برخی سایت ها و کانال ها باردیگر در حال انجام می باشد و قرار شد قوه قضائیه مجدداً با این مساله برخورد کند.


به گزارش ثبت آسان به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه شصت و یکمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که امروز با حضور دستگاه های ذی ربط در سالن پیامبر اعظم (ص) در محل وزارت کشور انجام شد با اعلان اینکه فضای کلی کشور باتوجه به کنترل روند بیماری کرونا امید بخش است؛ اظهار داشت: در جلسه امروز ستاد اقتصادی و اطلاع رسانی موضوعات مختلفی همچون روند تصویب بودجه و ابعاد رسانه ای آن، دستگاه های ماینر و وضعیت بورس، مورد بررسی قرار گرفت. وزیر کشور با اعلان اینکه روند تصویب بودجه، پروسه قانونی خاص خودرا دارد؛ اظهار داشت: در جلسه قبل هم موضوع بودجه را در دستور کار گذاشتیم و با توجه به این که چگونگی بازتاب رسانه ای بودجه در مراحل بررسی در کمیسیون تلفیق و تصویب در صحن مجلس، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ابعاد موضوع در جلسه مورد بررسی قرار گرفت. وی در این خصوص اظهار داشت: وقتی بودجه در بخش ها و موضوعات مختلف و در کمیسیون های تخصصی مجلس مطرح و در این سطح تصمیم گیری می شود، هنوز به مفهوم نهایی شدن قانون بودجه نیست. رحمانی فضلی اشاره کرد: بودجه بعد از طی فرآیندی از کمیسیون تلفیق و بعد در صحن مجلس و در نهایت با تأیید شورای نگهبان، قطعیت قانونی پیدا می کند. طرح تعدادی از مسائل مطرح در کمیسیون ها، در رسانه های عمومی بازتاب هایی پیدا کرده که این بازتاب ها، واقعی نیست. رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با تشریح اینکه تلاش شد که همه مؤثرین دراین زمینه در جهت انعکاس واقع بینانه و کارشناسانه درباب بودجه با رسانه ها صحبت کنند تا علایم غلط به حوزه اقتصادی جامعه داده نشود که برخی برمبنای اطلاعاتی که قطعیت ندارد، تصمیم بگیرند. وزیر کشور در ادامه صحبت هایش به در پیش بودن ایام عید نوروز و مسئله کرونا اشاره نمود و اظهار داشت: در روزهای پیش رو با مقوله های تامین کالاها، قیمت کالاها و تشکیل نمایشگاه ها و فروش های نوروزی مواجه هستیم. وی افزود: از یک طرف با نوروز که ایام شادی و نشاط هست و از جانب دیگر با بحث کرونا مواجه هستیم و حتما باید تدابیری اندیشیده شود تا خود نوروز با عنوان یک جشن سبب شیوع و اشاعه بیماری کرونا نشود.

وی اظهار داشت: در جلسه امروز به دستگاه های مربوطه به خصوص وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی سفارش شد که در مورد همه کالاهای مورد نیاز، هم در حوزه تامین و هم در حوزه قیمت ها کاملاً کنترل و نظارت شود. وزیر کشور درباب فروش های نوروزی هم اظهار داشت: قرار شد امسال فروش های نوروزی یک ماه زودتر صورت گیرد تا در زمان خرید تراکم جمعیت نداشته باشیم. موضوع فعالیت مجدد قیمت سازها در فضای مجازی، دیگر موضوع یاد شده وزیر کشور در جلسه امروز بود، که در این خصوص اشاره کرد: در دو سال قبل یکی از دلیلهای افزایش کاذب قیمت ها در بررسی های کارشناسی، وجود سایت ها و کانال های قیمت گذاری بود که به صورت کاملاً غیرواقعی، قیمت سازی می کردند که در این حوزه قوه قضائیه برخورد بسیار مناسبی در این زمینه انجام داد و این سایت ها جمع شد. وی اظهار داشت: اخیراً باردیگر گزارش داده شد که این بحث قیمت گذاری توسط این سایت ها و کانال ها باردیگر در حال انجام می باشد و در جلسه امروز قرار شد قوه قضائیه مجدداً برخورد کند تا بتوانیم ثبات در اطلاع رسانی درست و واقعی داشته باشیم. وزیر کشور در ادامه اشاره کرد: در جلسه امروز مباحث درباره ماینرها و مصرف برق آن عنوان شد که با توجه نوع طرح موضوع بعنوان دلیل قطعی برق در روز سه شنبه و همین طور همزمانی با افزایش مصرف گاز و آلودگی هوا آثار مختلفی را در افکار عمومی به دنبال داشت و قرار شد این مسئله با هماهنگی استانداران و دستگاه های ذیربط از جمله، وزارت نیرو، وزارت ارتباطات و قوه قضائیه پیگیری شود. رئیس ستاد اطلاع رسانی تبلیغات اقتصادی کشور در این خصوص تصریح کرد: در دولت درباره نحوه فعالیت بیت کوین مصوبه داریم، لکن باتوجه به گزارش های موجود در خصوص اینکه، برخی در این حوزه، به صورت غیرمجاز در حال فعالیت هستند، موضوع و ابعاد مختلف آن، امروز مطرح و قرار شد برخورد لازم انجام گیرد. وزیر کشور با اشاره به اتفاقات اخیر بورس اظهار داشت: در جلسه امروز، آخرین شرایط بورس نیز بررسی گردید، البته مباحث کارشناسی مختص بورس در جای خود مطرح می شود ولی در جلسه ستاد، روند آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات صحیح به مردم و فعالان این عرصه بررسی گردید و باتوجه به شرایط موجود، قرار شد کارگروهی سیاستگذاری مناسب اطلاع رسانی را دنبال کند. رحمانی فضلی درباره وضعیت تامین ارز برای کالاهای اساسی هم اظهار داشت: دستگاه های مربوطه همچون وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی تاکید و تأیید کردند که بانک مرکزی در زمینه تامین ارز در حوزه کالاهای اساسی و ضروری مردم خوب عمل کرده است و البته قرار شد این اقدامات تا آخر سال ادامه یابد تا مشکل جدیدی نداشته باشیم. رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در آخر توضیحات خود با اشاره به اینکه به سبب تحریم ها و فشارهای اقتصادی، نوسانات ارز، محدودیت های واردات و صادرات در وضعیت اقتصادی نامناسبی قرار داریم؛ اظهار داشت: امیدواریم ان شاء الله در فضای پیش رو، این شرایط مطلوب تر و مناسب تر باشد. بعلاوه باید تلاش نماییم ضمن اطلاع رسانی صحیح و بیان واقع بینانه مسائل، با طرح برخی مسائلی که قطعیت ندارد، سبب رنجش جدیدی برای مردم نشویم. امروز مردم روزانه تصمیم گیری می کنند و برای همین اطلاع رسانی هر چه کارشناسانه تر و واقع بینانه تر باشد، مؤثرتر خواهد بود. همین طور لازم است از همه فعالانی که در عرصه رسانه تلاش می کنند، تشکر نماییم.


منبع:

1399/11/01
12:07:44
0.0 / 5
1131
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , رئیس , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب ثبت آسان
نظر شما در مورد این مطلب
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴

ثبت آسان

ثبت شرکت آسان

sabteasan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ثبت آسان محفوظ است