حاشیه حضور قربانیان اسیدپاشی در مجلس

مرضیه ابراهیمی: اعدام نمی خواهیم، چرخه خشونت باید متوقف شود

مرضیه ابراهیمی: اعدام نمی خواهیم، چرخه خشونت باید متوقف شود ثبت آسان: در حاشیه حضور قربانیان اسیدپاشی در مجلس سیده فاطمه حسینی به نمایش توضیحاتی درباره طرح تشدید مجازات اسیدپاشی پرداخت. مرضیه ابراهیمی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان هم با تاكید بر لزوم تعیین مجازات حبس ابد برای مرتكبین اسیدپاشی اظهار داشت كه به دنبال اعدام و قصاص نیست چونكه نمی خواهد چرخه خشونت ادامه داشته باشد.


به گزارش ثبت آسان به نقل از ایسنا، سیده فاطمه حسینی در حاشیه جلسه علنی بامداد امروز(یكشنبه) مجلس با حضور در جمع قربانیان اسیدپاشی كه میهمان جلسه امروز مجلس بودند، در پاسخ به مطالبه قربانیان اسیدپاشی در خصوص ممنوعیت خرید و فروش اسید اظهار داشت: كمیته ای در كمیسیون قضایی مجلس جهت بررسی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی تشكیل شد كه پیشنهادی برای محدود كردن خرید و فروش اسید در آن به تصویب رسیده بود تا اسید در دسترس همگان قرار نگیرد و خرید و فروش آن بدون نمایش اوراق هویت امكان پذیر نباشد. متاسفانه این پیشنهاد در كمیسیون رای نیاورد ولی باردیگر آنرا در صحن علنی مجلس مطرح خواهیم كرد.
وی در تشریح جزئیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی اضافه كرد: در بعضی موارد اسید پاشی های صورت گرفته، مجرم با قید وثیقه آزاد شده و ادامه روند رسیدگی با حداكثر تخفیف به مجرم صورت می گیرد ولی ما در این طرح، پیشنهاد كردیم كه هرگونه تخفیف برای مجرمان قابل اعمال نباشد و پرونده ها بدون نوبت در دستگاه قضایی رسیدگی شود. دلیل این مساله این است كه گاهی رسیدگی به برخی پرونده ها چهار یا پنج سال به طول می انجامد. همین طور اگر مجرم شناسایی نشود خلائی در مورد دیه ایجاد خواهد شد.
حسینی افزود: ما در این طرح برای برطرف نمودن این خلاء پیشنهاد كردیم كه در صورت فرار مرتكب اسیدپاشی یا عدم تمكن مالی او یا قابل شناسایی نبودن مرتكب اسیدپاشی، دیه از محل بیت المال پرداخت گردد.
نماینده مردم تهران در مجلس درباره نحوه تامین هزینه درمان قربانیان اسیدپاشی نیز اظهار داشت: تا قبل از این صرفا دیه به قربانیان اسیدپاشی تعلق می گرفت در صورتیكه هزینه درمان این افراد به مراتب بالاتر است پس پیشنهاد ما این است كه هزینه درمان برعهده مرتكب باشد و در مواردی كه او شناسایی نشده، از محل صندوق تامین خسارات بدنی تامین گردد. همین طور در این طرح در مورد توان افزایی روحی قربانیان نیز سازوكارهایی بوسیله بهزیستی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به تصویب یك فوریت این طرح در مجلس در هفته گذشته آنرا نشانگر حساسیت مجلس نسبت به این مساله دانست و اظهار داشت: در شرایط فعلی كشور طرح های غیر اقتصادی در مجلس رای نمی آورد ولی رای بالای 80 درصدی به این طرح امری كم سابقه بود.
حسینی در پاسخ به سوالی درباره اسیدپاشی های اصفهان و پیگیری آن در مجلس نیز اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بعنوان قانون گذار خلاء های قانونی را شناسایی كرده تا اگر مرتكب شناسایی نشد حقوق قربانی از محل بیت المال پرداخت گردد و تعللی در رسیدن قربانی به حقوقش ایجاد نشود.
امكان پیگیری اسیدپاشی های اصفهان در مجلس در صورت شكایت به كمیسیون اصل 90
وی افزود: مجلس امكان نظارت بر امور مختلف را بر طبق قانون اساسی داراست. این پرونده در دستگاه قضایی مطرح است و در مجلس هم در صورت شكایت قربانیان به كمیسیون اصل 90 یا بازگشت به كمیسیون حقوقی بوسیله تعامل با قوه قضائیه راه های پیگیری باز است.
حمایت قربانیان اسیدپاشی از طرح تشدید مجازات اسیدپاشی
مرضیه ابراهیمی از قربانیان اسیدپاشی های اصفهان نیز در ادامه خطاب به فاطمه حسینی اظهار داشت: «من به نمایندگی از چهار قربانی اصفهان می گویم كه تابحال هیچ جوابی به ما نداده اند و به رغم گذشت 5 سال از این حادثه دیه ای به ما پرداخت نشده است البته من به این علت در مجلس نیستم بلكه برای پشتیبانی از طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در اینجا حاضر شده ام تا پس از این دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.»
در ادامه زهرا سعیدی، نماینده نزدیك به اصولگرایان مردم مباركه در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع قربانیان اسیدپاشی طی جملاتی خطاب به مرضیه ابراهیمی كه نیمی از صورت خود در جریان اسیدپاشی های اصفهان گرفتار جراحات شدید شده (به مزاح)گفت: «شما از دست مجرم قِسِر در رفته ای و فقط یك طرف صورتت لطمه دیده است! تكلیف عامل اسیدپاشی چه شد.»
مرضیه ابراهیمی در ادامه از سعیدی درباره حوزه انتخابیه اش سوال كرد و وقتی فهمید او نماینده مباركه اصفهان است با تعجب خطاب به او اظهار داشت: «واقعا متاسفم كه شما نماینده اصفهان هستید و نمی دانید عاملان حادثه اسیدپاشی اصفهان هنوز مشخص نشده اند و به من می گویید قِسِر در رفته ای!»
نماینده مردم مباركه نیز در ادامه خطاب به ابراهیمی و سایر قربانیان حاضر در مجلس بیان كرد: «ما پیشنهاد اعدام را در طرح تشدید مجازات اسیدپاشی داشتیم و فكر می كنم شما هم همین را می خواهید.»
قربانی اسیدپاشی اصفهان: اعدام نمی خواهیم، حبس ابد می خواهیم.
ابراهیمی پاسخ داد: «من شخصا نه قصاص می خواهم نه اعدام بلكه حبس ابد می خواهم. قرار نیست این چرخه خشونت ادامه داشته باشد. این افراد هم از حبس ابد هم بیشتر می ترسند.»




منبع:

1398/02/29
15:05:11
5.0 / 5
4980
تگهای خبر: اقتصاد , سند , فروش , نمایندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب ثبت آسان
نظر شما در مورد این مطلب
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

ثبت آسان

ثبت شرکت آسان

sabteasan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ثبت آسان محفوظ است