نایب رئیس كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

برخی رد صلاحیت ها ناشی از خلاء قانونی می باشد

برخی رد صلاحیت ها ناشی از خلاء قانونی می باشد به گزارش ثبت آسان نایب رییس كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی نقصها قانون انتخابات اظهار داشت كه استناد به بند مربوط به عدم التزام به اسلام یا نظام در رد صلاحیت برخی كاندیداهای انتخابات ناشی از خلاء قانونی می باشد.


یحیی كمالی پور در گفتگو با ایسنا با اشاره به رد صلاحیت برخی از كاندیداهای انتخابات مجلس همچون برخی نمایندگان فعلی، اظهار نمود: مطمئنا قانون انتخابات دارای نقصها گوناگونی است. شورای نگهبان معمولا وقتی ایرادات و ابهاماتی درباره صلاحیت یك كاندیدا داشته باشد مجبور است آنرا با چند بند از یكی دو ماده مربوطه تطبیق دهند. ازاین رو گاهی عدم التزام به اسلام، نظام یا ولی فقیه كه بعنوان علت رد صلاحیت برخی كاندیداها مطرح می شود در جهت این است كه ما در این حوزه خلاء قانونی داریم.
نماینده مردم جیرفت در مجلس اضافه كرد: یكی از نكات مهم اساسی كه برای شورای نگهبان بعنوان سند مطرح است گزارشاتی است كه توسط برخی نهادهای غیر مرتبط نوشته شده و در اختیار این شورا قرار داده می شود. متاسفانه بعضی از موارد رد صلاحیت ها به علت همین گزارشات است كه به نظرم این هم یك نقص قانونی می باشد.
كمالی پور با بیان این كه «كسانی كه در حاكمیت نظام جمهوری اسلامی هستند، معتقد به اسلام، نظام و ولایت فقیه هستند و جمهوری اسلامی را قبول دارند»، خاطرنشان كرد: اصل بر برائت است مگر این كه خلاف آن ثابت شود. نمی گردد به خاطر گزارش یك جریان سیاسی كه اغلب هم از رقبا هستند در مورد رد صلاحیت كاندیداها تصمیم گرفت.
نایب رییس كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در انتها اظهار داشت: هم اكنون این فرصت در مجلس دهم وجود ندارد اما امیدواریم در مجلس بعدی قانون انتخابات به نحوی تصویب شود كه ابهامات و ایرادات مربوطه برطرف شود.



1398/11/04
16:25:05
5.0 / 5
4392
تگهای خبر: رئیس , سند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب ثبت آسان
نظر شما در مورد این مطلب
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

ثبت آسان

ثبت شرکت آسان

sabteasan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ثبت آسان محفوظ است