مدیركل پزشكی قانونی استان:

۱۲۰۰ نفر از زندانیان لرستان مورد غربالگری ژنتیک قرار می گیرند

۱۲۰۰ نفر از زندانیان لرستان مورد غربالگری ژنتیک قرار می گیرند لرستان مدیرکل پزشکی قانونی لرستان اظهار داشت: 1200 نفر از زندانیان استان مورد غربالگری ژنتیک قرار می گیرند.


محمدرضا فارسی نژاد در نشست خبری با رسانه اظهار نمود: ۸۰ تا ۸۵ درصد فعالیت پزشکی قانونی لرستان صرف معاینات می شود که بیشتر مراجعین سرپایی شامل نزاع و تصادفات هستند.
وی بیان کرد: ۴۰ نوع خدمات در حیطه معاینات داریم که شامل همسر و کودک آزاری، بررسی مباحث سقط جنین، تحمل کیفر و حبس، بیماریهای روانی و... هستند.
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان درباب موضوع سقط با اعلان اینکه بعد از قانون جوان سازی جمعیت روال پرونده های سقط تغییر کرد؛ قبلا بعد از بررسی پرونده فرد باتوجه به شرایط مادر و جنین همان روز مجوز سقط صادر می شد، اضافه کرد: با وضع قانون جوانی جمعیت مساله سقط پیچیده شد و قرار براین بود که موضوع در کمیسیون ها بررسی و یک قاضی و کارشناس متخصص پزشکی قانونی در کمیسیون حضور داشته باشند و البته این جلسه بصورت هفتگی برگزار وسپس تصمیم گیری برای فردی که شرایط لازم را انجام می پذیرد.
فارسی نژاد افزود: بیشترین اعتراضاتی که منجر به تشکیل پرونده و قابل طرح در کمیسیون های پزشکی قانونی استان می شود مربوط به دو مقوله اعصاب و روان و ارتوپدی است.
وی درباب غربالگری ژنتیک در استان با اعلان اینکه سال قبل ۷۰۰ نفر از زندانیان استان مورد غربالگری قرار گرفتند، اظهار داشت: امسال نیز۵۰۰ نفر از زندانیان استان مورد غربالگری ژنتیک قرار گرفتند.
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان عنوان کرد: در مجموع طی دو سال اخیر ۱۲۰۰ نفر از زندانیان استان مورد غربالگری ژنتیک قرار گرفتند.
فارسی نژاد بیان کرد: چنانچه غربالگری بصورت صحیح و دقیق صورت گیرد درصد خطای آن صفر خواهد بود.
وی درباب معاینه اجساد ناشی از تصادفات، قتل و خودکشی بیان کرد: این تعداد معاینه در سال ۱۳۹۹، ۱۶۴۲ مورد و در سال قبل ۱۷۱۹ مورد اجساد مورد معاینه قرار گرفتند.



1401/02/31
21:27:54
5.0 / 5
594
تگهای خبر: خدمات , كارشناس , متخصص , مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب ثبت آسان
نظر شما در مورد این مطلب
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

ثبت آسان

ثبت شرکت آسان

sabteasan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ثبت آسان محفوظ است