نیم نگاهی به ورود تاكسی های آنلاین به بازار غذا

نیم نگاهی به ورود تاكسی های آنلاین به بازار غذا ثبت آسان: اپلیكیشن هایی در خدمت زندگی مدرن تكنولوژی های نوین سبك زندگی ما را بطور كامل دگرگون كرده؛ حالا كارها از گذشته آسان تر شده و قدرت انتخاب مان هم بسیار بیشتر. 20 سال پیش شاید گوشی همراه یك كالای لوكس بود اما امروز در تمام وجوه زندگی ما نقش دارد؛ از سفارش تاكسی گرفته تا خرید غذا و بلیط سفر و سرگرمی و غیره. همانطور كه می بینید اپلیكیشن ها زندگی ما را تسخیر كرده اند اما این هم اختتام كار نیست. مقرر است ماجرا از این هم ساده تر شود؛ سوپراپلیكیشن ها در راه هستند تا كارها را از این هم ساده تر كنند. با ما همراه باشید تا به این سئوال پاسخ دهیم كه چگونه تاكسی های آنلاین خدمت رسانی به مشتریانشان را در حوزه های مختلف گسترش دادند.



پیوند بازار مسافر و غذا در دنیا
در شرایطی كه سامانه های هوشمند حمل و نقل در سراسر جهان با سرعت بسیاری در حال رشد هستند، صاحبان آنها به دنبال راه هایی برای بسط خدمات و دستیابی به بازارهای جدید هستند؛ گزینه هایی فراتر از حمل و نقل كه بتواند هم مشتریان شان را افزایش دهد و هم محبوبیت شان را. با وجود در اختیار داشتن رانندگان و موتورسواران فعال در سطح شهر، عجیب نیست كه سامانه های هوشمند جابه جایی یكی بعد از دیگری به فكر ورود به بازار تحویل مرسولات مختلف همچون غذا می افتند. علاوه بر این ها سبك زندگی مدرن زمان اندكی را برای انجام كارهای روزمره می طلبد و هر خدمتی كه بتواند در این زمینه به كمك ما بیاید با استقبال روبه رو خواهد شد. هر خدمتی كه به واسطه آن كاربران احساس راحتی بیشتری كنند و به یكی از نیازهایشان پاسخ دهد در دنیای امروز محبوب می شود؛ یكی از این موارد اساسا خدمات تحویل غذاست. به بهانه اضافه شدن امكان سفارش غذا به اپلیكیشن اسنپ پیوند تاكسی های آنلاین با اپلیكیشن های غذا را مرور می نماییم تا تحولات این بازار را دقیق تر بررسی نماییم.
اسنپ؛ هم سفارش ماشین هم غذا!
اسنپ پس از ۴ سال فعالیت در بازار تاكسی های آنلاین حالا امكان سفارش غذا را هم به اپلیكیشن خود افزوده است. تاریخچه سامانه سفارش اینترنتی غذای اسنپ در حقیقت به سال ۱۳۸۸ برمی گردد. زود فود نخستین سامانه سفارش غذای آنلاین در ایران است كه پس از مدتی نامش را به اسنپ فود تغییر داد. با اضافه شدن امكان سفارش غذا در اپلیكیشن اسنپ انتظار می رود قدم بزرگی در راه تلفیق اپلیكیشن ها در ایران برداشته شود.
اوبرایت؛ سلاح پنهان اوبر!
اوبرایت در ماه آوریل سال ۲۰۱۵ از راه رسید و با وجود اینكه در خیلی از شهرهای جهان نخستین سامانه هوشمند تحویل غذا نبود، اما توانست در زمان كمی موفقیت های بسیاری كسب كند. دارا خسروشاهی مدیر عامل اوبر در مورد احتمال اینكه اوبرایت در طولانی مدت از اوبر بزرگ تر و سودآورتر شود اظهار داشت: « پیش بینی این مساله مثل پیش بینی آمدن شیر یا خط است!» خسروشاهی اعتقاد دارد كه تحویل غذا مانند سلاحی پنهان در جنگ سامانه های هوشمند حمل و نقل عمل می كند.
گرب فود؛ اپلیكیشنی جهت زندگی آسان
یكسال پیش گرب سامانه تحویل غذایش را با نام گرب فود راه اندازی نمود. این سرویس ابتدا به صورت نسخه بتا منتشر گردید اما بزودی در بازار جنوب شرقی آسیا در دسترس كاربران قرار گرفت. گرب در اطلاعیه ای حركت به سمت بازار غذا را یك گام مهم در جهت استراتژی توسعه این شركت برشمرد: « اكوسیستمی متصل برای خدمت رسانی به مشتریان می تواند زندگی روزمره مردم را آسان تر كند.» گرب فود توانست در طول یكسال بخش زیادی از بازار را از آن خود كند و در میان مشتریان محبوب شود.
بازگشت پر قدرت بعد از یك شكست
اولا با خرید فودپاندا در هند وارد كسب و كار غذا شد. البته اولا قبل از این هم برای ورود به این بازار تلاش نموده بود؛ ماجرا به سال ۲۰۱۵ برمی گردد كه اولاكافه رونمایی گردید. سامانه ی تحویل غذای اولا كافه، با استقبال كاربران رو به رو نشد و پس از یك سال تعطیل شد. در اواخر سال ۲۰۱۷ اولا پرقدرت تر از قبل وارد این بازار شد؛ این دفعه با خرید فودپاندا كه یك استارتاپ موفق به حساب می آمد.
سوپراپی برای تمام فصول
سوپر اپلیكیشن معروف اندونزی، گوجك( GOJEK )، سامانه ی غذایی به نام گوفود(Go-Food) دارد كه بعنوان نخستین سامانه تحویل غذا در اندونزی شهرت دارد. گوفود با بیشتر از ۲۵۰ هزار تامین كننده به صورت ۲۴ ساعته به مشتریان خود خدمت رسانی می كند. گوفود آمارهای جالبی هم از تغییرات سبك زندگی در اندونزی منتشر نموده است. بطور مثال گوفود در ژانویه سال ۲۰۱۹ اعلام نمود كه بیشتر از ۱۰ میلیون ركورد سفارش مرغ را در طول یك ماه زده است. آنها همین طور اعلام نمودند كه امسال غذاهای سالم و اسنك های خاص مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
تجربه ناموفق دی دی
سامانه هوشمند حمل و نقل چین دی دی (DiDi) یكسال پیش وارد كسب وكار غذا شد. این سامانه سفارش و تحویل غذای آنلاین، كار خودرا از شهر ووشی شروع كرد و به مرور بر تعداد شهرهای خود افزود. اما بنظر می رسد دی دی در این زمینه چندان موفق نبود. با عنایت به بحران هایی كه برای دی دی به وجود آمد این شركت تعدیل هایی را در دستور كار قرار داد كه بگفته خودشان از بخش های غیر اصلی كسب وكار بوده. سامانه غذای دی دی در این بحران ۱۵٪ از نیروهایش را از دست داد.
استقبال كاربران از یاندكس ایت
یاندكس روسیه هم با خرید فودفاكس(Foodfox) به بازار غذای آنلاین وارد شد و هدف خودرا از این مساله آسان كردن زندگی برای مردم كشورش اعلام نمود. استقبال كاربران از این اپلیكیشن سرعت رشد آنرا در شهرهای روسیه افزایش داد.
یك اپلیكیشن، برای تمامی نیازهای روزمره شما
چرا مردم از خدمات آنلاین استقبال می كنند؟ بنظر می رسد پاسخ به این سئوال را باید در سبك زندگی دنیای معاصر پیدا كرد؛ جایی كه خدمات آنلاین به جزو جدایی ناپذیر زندگی روزمره تبدیل گشته و توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. هم اكنون بازار جهانی سفارش اینترنتی غذا ۹۵ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است و در این میان سهم بازار مواد غذایی آسیا ۵۳ میلیارد دلار است كه چین با تصاحب ۳۷ میلیارد دلار حدودا ۴۰ درصد از بازار جهانی را از آن خود كرده است. بازار سفارش اینترنتی غذا پتاسیل گسترده ای دارد كه با رشد تقاضا در آن به سرعت در حال رشد است. زندگی پر مشغله ما موجب می شود مردم زمان كمتری برای پخت و پز و حتی خوردن غذا در رستوران اختصاص دهند و همین موجب افزایش تقاضا در بازار تحویل غذا می شود. حالا سوپراپلیكیشن اسنپ علاوه بر سفارش خودرو، موتور، وانت، ارسال مرسولات، رزرو هتل و سفارش غذا را هم در اختیار مشتریانش گذاشته تا بتوانند در سریع ترین زمان ممكن خدمات مورد نیاز خودرا دریافت نمایند.
2121


منبع:

1398/05/05
13:59:37
5.0 / 5
4051
تگهای خبر: بازار , توسعه , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵

ثبت آسان

ثبت شرکت آسان

sabteasan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ثبت آسان محفوظ است