رئیس كل دادگستری استان البرز اعلام كرد

آزادسازی ۷۰۰ هكتار از اراضی زراعی و باغ های استان البرز

آزادسازی ۷۰۰ هكتار از اراضی زراعی و باغ های استان البرز ثبت آسان: رئیس كل دادگستری استان البرز می گوید 700 هكتار از اراضی زراعی و باغ های این استان آزاد شده اند و مجموع این آزادسازی ها با اقدامات 10 سال قبل از آن برابری می كند.



به گزارش ثبت آسان به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی را یکی از اولویت های مهم دادگستری استان بیان کرد و اظهار داشت: بعد از سفر حضرت آیت الله رئیسی در دی ماه ۱۳۹۸ به استان البرز و تاکیداتی که ایشان در زمینه مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها و مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در استان داشتند این مساله در دستور کار جدی دادگستری استان البرز قرار گرفت.

وی اضافه کرد: باتوجه به حجم بالای تغییر کاربری های انجام شده در استان و روند رو به فزاینده آن بمنظور مقابله سریع و جدی با این پدیده ایجاد قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز برای نخستین بار در کشور در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تبیین حیطه فعالیت قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز بیان کرد: این قرارگاه پنج حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی، چاه های غیرمجاز، تغییر کاربری های غیرمجاز، محیط زیست و جرایم مربوط به حریم ها را تحت پوشش قرار داده و در ابتدا با رویکرد پیشگیرانه و سپس رویکرد مقابله ای اهداف را پیگیری خواهدنمود.

وی اشاره کرد: باتوجه به شرایط استان و کوتاهی های انجام شده در مدت زمان کوتاه بعد از تشکیل این قرارگاه موفقیت های بزرگی کسب کرده و توانسته ایم میزان ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و ۱۵ هکتار از اراضی ملی را آزادسازی نماییم که مجموع این آزادسازی ها با اقدامات ۱۰ سال قبل از آن برابری می کند.

رئیس کل دادگستری استان البرز همین طور از تشدید مقابله با ویلاسازی و تغییر کاربری اراضی زراعی در استان آگاهی داد و اظهار داشت: با انسجام به وجود آمده در قرارگاه شاهد یکپارچه شدن تصمیمات و رصد لحظه ای شرایط استان هستیم که بعد از حمایت های رئیس قوه قضائیه از اقدامات انجام شده مصوبات این قرارگاه با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد.





منبع:

1399/05/10
15:22:45
5.0 / 5
2164
تگهای خبر: رئیس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب ثبت آسان
نظر شما در مورد این مطلب
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴

ثبت آسان

ثبت شرکت آسان

sabteasan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ثبت آسان محفوظ است