رئیس اداره منابع طبیعی پاسارگاد:

مشاركت مردم، آتش سوزی را از جنگل ها دور می كند

مشاركت مردم، آتش سوزی را از جنگل ها دور می كند ثبت آسان: شیراز- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد، مشاركت مردم را راهكاری مناسب برای پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها و مراتع دانست و اظهار داشت: با این مشاركت همانند سال قبل آتش سوزی را از جنگل ها و دیگر عرصه های طبیعی دور می نماییم.


به گزارش ثبت آسان به نقل از ایرنا، حسن خسروانیان شنبه در نشست پیشگیری از حریق در محل جنگل های چاه بید پاسارگاد اضافه كرد: جنگل ها و مراتع امانت الهی در اختیار انسان ها هستند كه اجازه نمی دهیم كسی بخواهد تخریب و نابودی آن ها را دنبال كند.
وی با ارائه توضیحاتی در مورد نحوه استفاده و بهره برداری صحیح از جنگل ها و مراتع اظهار داشت: آموزش، اطلاع رسانی، مشاركت تمام دستگاه های مختلف و مردم بهترین راهكار برای پیشگیری از حریق در جنگل ها و مراتع است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد خطاب به مرتعداران و جنگل نشینان بومی بیان كرد: هنگام چراندن دام ها ابتدا اصول فنی صحیح رعایت و از تمام قسمت های مراتع و جنگل ها به صورت یكنواخت استفاده گردد.
خسروانیان اضافه كرد: عشایر و دامداران از روشن كردن آتش بدون در نظر گرفتن نكات ایمنی خودداری كنند و نكات ایمنی لازم را به چوپانان یا فرزندان خود یادآور شوند.
وی ادامه داد: شماره تلفن 1504 آماده دریافت گزارش های مردمی در مورد آتش سوزی و یا هرگونه تخریب و تصرف قطع درختان جنگلی در عرصه های ملی است كه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 24 ساعته پاسخگوی مردم هستند.
آتش سوزی در جنگل های پاسارگاد در سال 1396 نسبت به سال 1395 كاهش 100 درصدی داشت به گونه ای كه سال قبل هیچ گونه آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این شهرستان رخ نداد.
شهرستان پاسارگاد به مركزیت سعادت شهر در 110 كیلومتری شمال شیراز است.
9254 /1876


1397/02/15
11:38:23
5.0 / 5
5430
تگهای خبر: اداره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب ثبت آسان
نظر شما در مورد این مطلب
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱

ثبت آسان

ثبت شرکت آسان

sabteasan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ثبت آسان محفوظ است