دادستان تهران:
تعیین وقت احتیاطی باید متناسب با دستور و مانع از اطاله دادرسی باشد
به گزارش ثبت آسان، دادستان تهران به منظور ارزیابی کیفیت رسیدگی ها از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 29 تهران بازدید کرد و اظهار داشت: تعیین وقت احتیاطی باید متناسب با دستور و مانع از اطاله دادرسی باشد.
به گزارش ثبت آسان به نقل از مهر، دادستان عمومی و انقلاب تهران در ادامه برنامه های نظارت میدانی بر روند ارایه خدمات قضائی و به منظور ارزیابی کیفیت رسیدگی ها، بصورت سرزده از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۹ تهران بازدید نمود.
در این بازدید، علی صالحی با حاضر شدن در جمع قضات و کارکنان دادسرا، از نزدیک در جریان نحوه رسیدگی به پرونده های قضائی، فرآیندهای اداری و میزان تحقق اهداف برنامه عملیاتی قرار گرفت و رهنمودها و تذکرات لازم را خطاب به مدیران، قضات و کارکنان ارائه نمود.
دادستان تهران با تأکید بر اهمیت خدمت رسانی مؤثر و بموقع به مردم در دستگاه قضائی، اظهار نمود: مردم ولی نعمت ما هستند و باید امور آنان در کمترین زمان ممکن سامان یابد؛ هیچ مراجعه کننده ای نباید با نارضایتی مجموعه قضائی را ترک کند.
صالحی با اشاره بر ضرورت تسهیل روند رسیدگی و پیشرفت سطح خدمات قضائی، اضافه کرد: هدف اصلی مجموعه قضائی، جلب اعتماد عمومی و افزایش رضایت مندی شهروندان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود و در جهت مواجهه با اطاله دادرسی، اشاره کرد: وقت احتیاطی باید متناسب با دستور تعیین شود تا از ایجاد تأخیرهای غیرضرور در جریان رسیدگی جلوگیری گیرد. همین طور پرونده ها در وقت نظارت باید با گزارش دفتر به قاضی به نظر قاضی برسد و برگ شماری ها طبق دستورالعمل ابلاغی صورت گیرد.
دادستان تهران ضمن تاکید بر ضرورت حفظ روحیه جهادی در همکاران قضائی و اداری بیان داشت: رعایت نظم در تعیین اوقات رسیدگی در اجرای دقیق برنامه های اداری نقش تعیین کننده ای در افزایش سرعت و کیفیت دادرسی دارد و رضایت مندی بیشتر مراجعان را در پی خواهد داشت.
در ادامه این بازدید صالحی با حاضر شدن در بخش های مختلف دادسرا، بر لزوم تکریم ارباب رجوع، تعیین تکلیف پرونده های معوق، تسریع توأم با دقت در رسیدگی، رعایت نظم و انضباط اداری و پایبندی به اصول دستورالعمل های بایگانی تاکید کرد.
همچنین دادستان تهران با رفتن به اتاق قضات و دفاتر شعب، ضمن بررسی بایگانی ها و استخراج پرونده ها معوق، علل اطاله دادرسی را مورد ارزیابی قرار داد و دستورات مقتضی را صادر کرد.
وی در ادامه با تأکید بر ضرورت بهره برداری حداکثری از سامانه های الکترونیکی و صدور دستورات برخط، اظهار نمود: استفاده از سامانه ها سبب تسهیل و تسریع در امور افزایش رضایتمندی مراجعان خواهد شد.
صالحی بر اجرای برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۴ تصریح کرد و از سرپرست دادسرا خواست با حضور میدانی در شعب، نسبت به اعمال نظارت کافی و ارایه ارشادات لازم به منظور بهبود کیفیت رسیدگی ها، اقدام نماید.
در پایان این بازدید، دادستان تهران به برخی از کارکنان دادسرای ناحیه ۲۹ که برمبنای شاخصهای برنامه عملیاتی، عملکرد مطلوب تری داشتند؛ لوح تقدیر اهدا کرد. به طور خلاصه دادستان تهران با تکیه بر اهمیت خدمت رسانی مؤثر و به موقع به مردم در دستگاه قضائی، اظهار داشت: مردم ولی نعمت ما هستند و باید امور آنان در کوتاهترین زمان ممکن سامان یابد؛ هیچ رجوع کننده ای نباید با نارضایتی مجموعه قضایی را ترک کند. همچنین پرونده ها در وقت نظارت باید با گزارش دفتر به قاضی به نظر قاضی برسد و برگ شماری ها طبق دستورالعمل ابلاغی صورت گیرد.
منبع: ثبت آسان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط ثبت آسان
نظرات بینندگان در مورد مطلب ثبت آسان
نظر شما در مورد این مطلب