ضرورت خروج سوخت مازوت با همكاری وزارتخانه های نفت و نیرو ازچرخه نیروگاه شازند

ضرورت خروج سوخت مازوت با همكاری وزارتخانه های نفت و نیرو ازچرخه نیروگاه شازند اراك - ایرنا - نمایندگان مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی عصر یكشنبه درجریان بازدید از نیروگاه شازند بر ضرورت خروج سوخت مازوت از چرخه تولید این نیروگاه با همكاری وزارتخانه های نفت و نیرو تاكید نمودند.


آنان در این بازدید گفتند: یكی از معضلات اصلی كلانشهر اراك آلایندگی هوای است و با عنایت به مصوبات ریاست جمهوری در سفر به استان مركزی نیروگاه شازند در هیچ یك از ایام سال نباید سوخت مازوت استفاده كند.
علی اكبر كریمی در این بازدید اظهار داشت: هدف از جایگزینی كامل سوخت گاز با مازوت برای نیروگاه شازند به منظور به حداقل رساندن آلودگی هوا در اراك و شازند بوده است و این مهم برای حفظ سلامت مردم این مناطق باید به طور كامل رعایت شود.
وی اضافه كرد: این درحالیست كه مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شازند قطع نشده و به حداقل مصرف رسیده است.
كریمی در ادامه اضافه كرد: ساخت نیروگاه جدید در سایر شهرستان های استان در حال انجام می باشد كه می توان شرایط مطمئنی برای تولید انرژی برق فراهم كند.
نماینده دیگر مردم اراك، خنداب و كمیجان در مجلس شورای اسلامی هم در بازدید از نیروگاه شازند اظهار داشت: در تعیین سهم شهر اراك از عوارض آلایندگی برخی صنایع انحراف رخ داده و به منظور تحقق مطالبه برحق مردم این شهر باید طبق قانون عمل شود.
سید مهدی مقدسی اضافه كرد: سهم عوارض آلایندگی قانون دارد و آیین نامه آن ابلاغ گردیده است.
نماینده مردم اراك، خنداب و كمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: اجرای درست قانون در این زمینه می تواند مشكلات موجود را حل كند و سهم و حق شهرستان را از آلایندگی به طور صحیح مشخص كند.

***علی اكبر كریمی نماینده مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی همینطور روز یكشنبه در نشست شورای حمل و نقل استان هم اظهار داشت: ایده بندر خشك با وجود فرودگاه، راه آهن و جاده ترانزیت می تواند شرایط حمل و نقل تركیبی را در استان فراهم كند.
وی اضافه كرد: این بندر خشك می تواند به بارانداز بزرگ تجاری برای دپو كالاهای وارداتی و صادراتی در منطقه تبدل شود.
كریمی اظهار نمود: ظرفیت اقتصادی استان مركزی با تولید این بندر خشك افزایش پیدا می یابد كه مطالعات این منطقه اقتصادی انجام شده و مذاكرات با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته و موافقت اصولی اولیه داده شده است.
نماینده مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لازم است مراجع تصمیم گیری استانی و ملی برای این مهم اقدام كنند.
استان مركزی یك میلیون 350 هزار نفر جمعیت دارد.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری

 

1396/09/12
23:30:43
5.0 / 5
4686
تگهای خبر: اقتصاد , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب ثبت آسان
نظر شما در مورد این مطلب
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

ثبت آسان

ثبت شرکت آسان

sabteasan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ثبت آسان محفوظ است